Welke invulling wil ú voor het voetbalterrein in Outgaarden?

Op 28 februari 2017, over deze onderwerpen: Ruimtelijke ordening
RUP Jongensschoolstraat Zones

Op de gemeenteraad van 21 februari stonden de toekomstplannen voor het voetbalterrein in Outgaarden op de agenda. Zoals we eerder al aantoonden (Erfpacht voetbalveld Outgaarden is doorgestoken kaart) is het duidelijk dat het gemeentebestuur er alles aan zal doen opdat Funsation (de vroegere 'Paintball Hoegaarden') daar terecht kan. De Provincie Vlaams-Brabant en Ruimte Vlaanderen hebben hierover een negatief advies gegeven, maar het gemeentebestuur laat fijntjes weten dat "gezien het feit dat de gemeente eigenaar is van de site zij hierin het laatste woord heeft."

Enorm potentieel voor de gemeente

"Heel erg spijtig,", zegt N-VA-fractieleider Liselore Fuchs, "Dat terrein is een ongelooflijke opportuniteit voor Outgaarden. De N-VA is daarom voorstander van een invulling 'voor en door' de inwoners van Outgaarden." De invulling van dat terrein moet de lokale noden tegemoet komen en dat kan alleen als er geluisterd wordt naar de mening van de inwoners. Van u dus. Liselore vult aan: "Het lokale karakter van de activiteiten zal ook de leefbaarheid in Outgaarden ten goede komen. Als er op dat terrein activiteiten komen die mensen van (ver) buiten Outgaarden aantrekken, zal de mobiliteit sterk toenemen."

Invulling voor en door Outgaardiers

Zowel Ruimte Vlaanderen als Provincie Vlaams-Brabant delen onze bezorgdheden. Het volledige terrein verpachten aan één speler beperkt de mogelijkheden volgens hen enorm. Vandaar ook hun negatief advies. Het is van prioritair belang dat het gemeentebestuur hier handelt in het algemene belang van de inwoners van Outgaarden en met uitbreiding van Hoegaarden en niet in het belang van een enkeling. Er is maar één manier om in te gaan tegen de almacht van deze meerderheid en dat is door zelf met ideeën te komen. Binnenkort start het 'Openbare Onderzoek' voor een periode van 60 dagen. N-VA Hoegaarden nodigt u uit om samen te brainstormen, ideeën te verzamelen en úw visie bekend te maken. Bepaal mee het uitzicht van uw gemeente!