Verkiezingspanelen nu al beklad

Op 10 september 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

De verkiezingsborden staan nog maar net in de straten, of de eerste bekladde exemplaren duiken al op.

Langs de invalsweg naar de E40 tussen de rotonde met de bierketel en de rotonde van Rommersom werden zaterdagnacht 14 verkiezingspanelen van N-VA Hoegaarden besmeurd. Die panelen stonden er sinds zaterdagavond. "Maar om 5 uur zondagochtend kregen we het bericht dat ze al besmeurd waren", aldus lijsttrekker Liselore Fuchs. De borden waren beklad met opschriften als 'Nee tegen racisme, dacht het niet, no way racism, geen rechts en tekeningen van penissen. De afdeling bekijkt hoe ze de verf kunnen verwijderen.

Bron: Het Laatste Nieuws - Maandag 10 september 2018 - pagina 13

Lijsttrekker Liselore Fuchs plaatste een bericht op haar Facebookpagina:

"Van 7 uur ‘s morgens tot 18 uur ‘s avonds zijn ze met zeven personen bezig geweest om onze mooie borden recht te zetten. Daarvoor ben ik ‘onze’ mannen enorm dankbaar. 11 uur (x7) werk werd op 10 minuten vernield. Dat doet pijn. Ik geef het toe: ik ben verdrietig. Maar wat eigenlijk nog erger is, ik ben het eens met de boodschap: “Nee tegen racisme”. Alleen vonden de vandalen het handiger om hun boodschap te plaatsen op borden die al nauwkeurig door anderen waren rechtgezet. Gemakkelijk. Dan moet je zelf al die moeite niet doen. Voor racisten is er geen plaats in ons warme Vlaanderen, maar voor zij die vernielen ook niet.

Ik ben er zeker van dat er nu in een of andere geheime Facebookgroep de hoerakreten weerklinken. Maar wij werken verder en zullen op onze openbáre facebookgroep jullie blijven informeren over onze toekomstplannen. #IedereenHoegaarden"

Ook Monica Janssens die op plaats 4 staat, moest haar hart even luchten:

"Na een dag hard werken gisteren, was dit het resultaat.
Ik geef toe: het gaf een vreemd gevoel om mezelf zo groot langs de weg te zien staan, maar langs de andere kant een fantastisch gevoel om deel te zijn van een team dat vooruit wil met Hoegaarden.
Deze morgen overheerste er een heel ander gevoel: ongeloof, verdriet, boosheid… want iemand vond het nodig om onze borden te voorzien van extra tekst en tekeningen...
Een illusie armer, een desillusie rijker...
Iemand iets gezien? Laat zeker iets weten.
Iemand andere tips? Ook altijd welkom."

De reacties van de lezers liegen er niet om. Iedereen is enorm verontwaardigd en keurt deze daad van vandalisme volledig af. We hopen alvast dat het verdere verloop van de campagne minder 'vuil' zal zijn.