Veel extra vragen op eerstkomende gemeenteraad

Op 8 december 2014

De N-VA-fractie komt terug op het punt van de vorige zitting: 'Hoegaarden hartvriendelijke gemeente'. Gaat de gemeente Hoegaarden nu voor de erkenning bij het Rode Kruis om het gebruik van de AED-toestellen te promoten? Verder dringt de partij aan op computerbeveiliging om minder kwetsbaar te worden voor hackers. Liselore Fuchs heeft nog een derde punt: 'Hoegaarden zou moeten beschikken over een Sterretjesweide, op de begraafplaatsen, waar ouders om het verlies van hun ongeboren kind kunnen rouwen.'

Herwig Princen (Open VLD) dient een voorstel in tot versteviging van het talud Zavelkuilstraat nabij de sportvelden. De parking en omgeving zijn onstabiel door de erosie.

Gerti Druyts (CD&V) voegt een punt toe, na een oproep van de Gemeentelijke Raad voor Ontwikkelingssamenwerking: 'Goedkeuring om een toelage van 500 euro aan het Rode Kruis Vlaanderen naar aanleiding van de ebola-epidemie in West-Afrika.'

Luc Buccauw (SPA) brengt de nieuwe inrichting van het kruispunt Tiensestraat-Doelstraat aan de orde: 'Problemen blijven zich opstapelen aan de gemeenteschool. Bussen, vanuit de Tiensestraat richting Doelstraat, raken moeilijk door. Auto's en vrachtvervoer durven al eens omkeren of achteruit rijden op dit kruispunt.'