Politie zal parkeerboetes uitschrijven aan beide scholen

Op 10 juni 2015

De  schoolraad van de gemeenteschool stoorde zich aan het parkeergedrag bij het begin en het einde van de schooldag. De raad drong aan op de terugkeer van de wijkagent, die er in het verleden al stond. Luc Buccauw (SP.A) en Liselore Fuchs (N-VA) brachten die vraag op de gemeenteraad van dinsdag. Buccauw merkt op dat bij controles in de Doelstraat, ouders in overtreding gaan parkeren in de Tiensestraat.

Burgemeester Jean-Pierre Taverniers (CD&V) zegt dat de parkeerboete is verhoogd van 50 naar 110 euro. Met de politie is afgesproken dat patrouilles frequent, maar niet met een regelmaat, zullen langs rijden. Hij waarschuwt: 'De tijd van uit te stappen en op het autoraam te tikken om iemand aan te manen, is voorbij. De patrouille passeert en verbaliseert, op alle momenten van de dag, zowel in de omgeving van de gemeenteschool als van Mariadal. Dat kunnen patrouilles zijn van de eigen politiezone of van andere.'

Liselore Fuchs informeerde nog naar zebrapaden in de Doelstraat maar die komen er niet omdat in de zone 30 de voetganger al voorrang heeft. De burgemeester kondigt wel aan dat er een extra zebrapad komt in de Vroentestraat, tussen de school van De Polder en het steegje. De andere oversteekplaats is druk bezet door Busoleerlingen van Mariadal, die er de bus nemen. De beide scholen proberen het einde van de lessen niet te laten samenvallen.