N-VA Hoegaarden stelt trekkers voor en stapt met nieuw project naar de kiezer

Op 13 maart 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Liselore Fuchs en Siegfried Gilis op het gemeenteplein van Hoegaarden

Net zoals in 2012 zal Liselore Fuchs (27) de lijst trekken van N-VA Hoegaarden. Ze krijgt de steun van Siegfried Gilis (43) die op de tweede plaats zal staan. Beiden zitten vol ambitie en goede voornemens om de politieke verhoudingen na 42 jaar grondig door elkaar te schudden.

Liselore Fuchs, 27 jaar oud en zwanger van haar eerste kindje, zetelt sinds 2012 in de Hoegaardse gemeenteraad als ook in de Vlaams-Brabantse Provincieraad. Door de aanduiding van Liselore heeft de N-VA voor de tweede verkiezing op rij de enige vrouwelijke lijsttrekker in Hoegaarden. Afdelingsvoorzitter Patrick Peymen: “Het is voor ons belangrijk om het verschil te maken in Hoegaarden. Een jonge vrouw aan de top van de lijst symboliseert die verandering niet alleen, maar Liselore heeft zeker het potentieel om de nodige verandering te brengen. Ze heeft nu al zes jaar ervaring opgedaan in de gemeente- en provincieraad en werkt in het Federale Parlement. Politiek zit duidelijk in haar bloed.”

Liselore krijgt de steun van Siegfried Gilis, 43 jaar, vader van Gilles en actief in de bouwsector. Patrick: “Siegfried zit nu al drie jaar in ons bestuur en zet zich samen met Liselore ongelooflijk hard in. Hij was jaren actief in het Hoegaardse verenigingsleven en heeft een duidelijke visie. Siegfried zal die visie ook snel omzetten in een concrete aanpak. Je weet dan ook wat je aan hem hebt. Dat is een verademing in de politiek. Ik ben er van overtuigd dat Liselore en Siegfried het ideale duo vormen om onze lijst naar een succes te leiden in oktober.”

Investeren in de inwoners en verenigingen

De rode draad door het programma van N-VA Hoegaarden zijn de inwoners van het dorp. De partij wil terug investeren in de inwoners en verenigingen in Hoegaarden én haar deelgemeenten. Lijsttrekker Liselore Fuchs: “Onze inwoners zijn ons grootste kapitaal, het is dan ook belangrijk dat we in hen investeren. De Hoegaardiers hebben geen nood aan megaprojecten, maar aan kleine initiatieven met een grote impact op de gemeenschapsvorming. We zullen als kleine gemeente sterker in onze schoenen staan en vermijden dat de politiek te ver van de burgers af zal staan.” Daarom lanceert N-VA Hoegaarden naast de slogan ‘Veilig thuis in een welvarend Hoegaarden’ ook de slogan: Iedereen Hoegaarden. “Als inwoners en gemeentebestuur de handen in elkaar slaan, kunnen we de komende jaren heel wat mooie zaken realiseren.”, aldus Liselore.

Theo Toert

Het volledige programma en de andere kandidaten worden voorgesteld op 22 mei in Het Kouterhof. Niemand minder dan Staatssecretaris Theo Francken zal die avond de Hoegaardiers toespreken. Liselore Fuchs: “We willen de kiezer een helder en concreet programma voorleggen zodat men weet waar we voor staan. Ook de lijst zal er anders uitzien dan in 2012. We hebben heel wat nieuwe gezichten en jonge kandidaten erbij. Maar daarvoor laten we jullie nog even in spanning. Eerst moeten we nog de laatste hand leggen aan de inhoud.”