De N-VA streeft naar verkeersveilige schoolomgevingen

Op 4 september 2012

De eerste dag van het schooljaar is al achter de rug. Vanaf nu zullen elke ochtend weer veel ouders op de baan om hun kinderen veilig op school te droppen. Op veel plaatsen kan dit een hels en stresserend moment zijn. Je moet niet alleen je kinderen op tijd naar school brengen, je wil liefst zelf ook op tijd op je werk arriveren.

Ook in Hoegaarden is de mobiliteit rond de scholen voor verbetering vatbaar. De N-VA wil dan ook de schoolomgevingen van Mariadal en de Gemeentelijke Basisschool optimaliseren. Zo willen we in de Doelstraat het principe van de Kiss & Ride-zone correct toepassen. De automobilisten zullen niet meer mogen parkeren in de straat, maar moeten traag aanschuiven in de rij. De kinderen worden dan voor de schoolpoort afgelost waar een opzichter of leerkracht een oogje in het zeil houdt en zorgt dat de kinderen veilig kunnen uitstappen.

Voor Mariadal is de oplossing zomogelijk nog eenvoudiger. Daar is de ingang in de Kloosterstraat de ideale plaats voor ouders om hun kinderen veilig af te zetten. Op deze manier wordt het verkeer in Klein Overlaar niet gehinderd en halen we de frustraties weg bij heel wat ouders en passerende automobilisten. Als we zorgen voor veilige schoolomgevingen, verbeteren we de mobiliteit in het centrum van Hoegaarden.