Tegenwind voor verhuizing van school naar De Polder

Op 13 maart 2013

Wegens lokalengebrek aan de Doelstraat krijgen het vijfde en zesde leerjaar vanaf 1 september les in De Polder. Oppositieraadslid Achiel Van den Steen (N-VA) deed in de gemeenteraad zijn beklag: 'Leerlingen komen terecht in een kot met schimmel op de muren', zei hij. 'Ouders, schoolpersoneel en oudercomité beoordeelden de locatie over de hele lijn negatief.' Hij pleitte voor een andere aanpak. 'Tegen 1 september geraakt het gebouw niet in orde. Huur een jaar een container om rustig aan de inrichting van De Polder te werken. Of zorg voor een nieuwbouw.' Ook Herwig Princen (Open VLD) vindt dat de herinrichting te overhaast wordt afgehandeld.

Schepen van Onderwijs Fred Francart (CD&V) zegt dat Van den Steen overdrijft. 'Samen met de architect, de ouders en het schoolpersoneel bezochten we De Polder. Er waren vragen over de toestand van het gebouw, maar geen afkeuring. Het gebouw is twaalf jaar geleden gerenoveerd voor het OCMW. Nooit waren er opmerkingen van het personeel, ook niet van de kinderopvang, de muziekschool of de jeugdclub.

Burgemeester Jean-Pierre Taverniers (CD&V) garandeert dat De Polder op 1 september in orde is. De gemeente zoekt een aannemer die in het bouwverlof wil werken