N-VA Hoegaarden wil zebrapad aan Gemeenteschool

Op 15 april 2013

N-VA Hoegaarden voerde maandagochtend een opvallende actie aan de gemeenteschool. Ze vouwden er een zebrapad open waarover ouders met hun kinderen veilig konden oversteken en deelden zebramaskers uit aan de kinderen. “We willen benadrukken dat een zebrapad aan de schoolpoort geen overbodige luxe is. Alles wat de veiligheid van onze kinderen kan verbeteren moet overwogen worden” zegt N-VA-fractieleider Liselore Fuchs.

Zebrapad ook in zone 30!

Als het van de N-VA afhangt zal er binnenkort een zebrapad liggen aan de schoolpoort in de Doelstraat. “Automobilisten hebben prikkels nodig om alert te blijven in het verkeer. Een zebrapad is zo een prikkel en zal de chauffeurs verwittigen dat ze hier moeten opletten”, verklaart Liselore Fuchs. Maar niet alleen veiligheid speelt hier een rol. Ook de educatieve functie van een zebrapad is van erg groot belang. Kinderen moeten leren hoe ze de straat veilig kunnen oversteken en weten dat dat kan op een zebrapad.

“Waarom de burgemeester zich met hand en tand verzet tegen een zebrapad blijft ons een raadsel”, zegt gemeenteraadslid Achiel Van den Steen.

De N-VA zal alvast het punt op de gemeenteraad van dinsdag 16 april aanhalen.