Minister Weyts zoekt oplossing voor sluikstort op carpoolparking Rommersom

Op 12 juli 2017

Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts nam op verzoek van N-VA-gemeenteraadslid Liselore Fuchs tijdens zijn bezoek aan Hoegaarden de tijd om een kijkje te nemen op de carpoolparking van Rommersom. De parking wordt al jaren gebruikt als sluikstort, maar de problematiek werd de laatste maanden een topic op sociale media en op de gemeenteraad.

"Sluikstorters vinden al jaren de weg naar de carpoolparking in Rommersom. In 2013 kaartten we als N-VA de problematiek al aan," vertelt Liselore Fuchs, "Omdat initiatief van de meerderheid uitbleef, heb ik de minister zelf gevraagd om op weg naar onze 11 juliviering halt te houden op de parking."

De minister gaf aan niet meteen fan te zijn van camera's, maar ziet eventueel wel heil in het weghalen van de vuilnisbakken en het snoeien van de gewassen. Vuilnisbakken hebben een aanzuigeffect en door de hoge gewassen op de parking kunnen sluikstorters zich perfect verstoppen terwijl ze hun vuilnis achterlaten. Liselore Fuchs: "Ik hoop dat er nu snel iets gebeurt. Als het weghalen van de vuilnisbakken niet blijkt te helpen, komen er andere maatregelen."